שתף חברים במידע
 הדפס
111

עצמאי ושכיר

שאל שאלה חדשה בפורום הנהלת חשבונות   חיפוש בפורום הנהלת חשבונות   חזור לפורום הנהלת חשבונות  
עצמאי ושכיר


אני בעלת עסק עצמאי (עוסק מורשה) ועובדת מהבית. כיום אני מנהלת את ספרי החשבונות. בנוסף קיבלי ממס הכנסה פטור מתשלום מקדמות. יתכן ואתחיל לעבוד בנוסף כשכירה במכירות (כלומר שהמשכורת תשולם בהתאם לעסקאות שסגרתי, ואם לא סגרתי, לא תשולם משכורת). מה המשמעות של התחלת עבודה כשכירה? למי עליי לדווח על כך?

דנה  •  שבת, 09 מאי 2009, 18:31



דנה שלום
אין שום בעיה לעבוד גם כשכירה.
מה שצריך לעשות הוא למלא טופס 101 במקום העבודה ולרשום כי אין לך הכנסות נוספות זאת משום שהכנסה מעסק אינה נכללת כהכנסה לצורך מילוי טופס 101.
במקביל על מנת שלא ייווצרו לך הפרשי מס גדולים מומלץ לבקש תשלום מקדמות ממס הכנסה וזאת באחוז שישקף את תשלום המס שתהיי חייבת בו כתוצאה מפעילותך כעצמאית.
יש לזכור כי חישוב המס הוא מצטבר שנתי וכולל את כל ההכנסות החייבות במס מיגיעה אישית כלומר עבודה או עסק. כך שבעצם אם במקום עבודתך כשכירה מנכים לך מס כעבודה ראשונה הרי ששאר הכנסתך החייבת (קרי רווח) מתווספת להכנסתך מעבודה.
בהצלחה
רודד

קלימיאן בני, המנהל המקצועי של הפורום  •  רואה חשבון  •  יום שלישי, 12 מאי 2009, 09:17


   לחץ כאן להוסיף תגובה


השאלה הבאה:
העברת כספים לקופת גמל ביטוח מנהלים


השאלה הקודמת:
הכרה בהוצאות רווחת עובדים במלכ"ר

[הפורום מוגש As Is כשירות לציבור - על פי הצורך יש לקבל ייעוץ פרטני/אישי פנים מול פנים - תקנון]
בני קלימיאן - מנהל חשבונות בכיר
תוכנית שותפים