|
|
|
|
|
מלאכת הנהלת החשבונות לעוסק עצמאי היא
קלה ופשוטה ומצריכה בעיקר רישום עקבי של החשבוניות של העסק.
במדריך זה נסביר את כל אשר אתה צריך לדעת בכדי לבצע את מלאכת הנהלת החשבונות
לבד. |
|
|
|
1
|
איך מבצעים את הנהלת החשבונות של העסק באמצעות תוכנת פלקס:
|
|
|
|
הכי קל בעולם:
- מפיקים חשבוניות (לשונית 'חשבוניות+') ללקוחות שלך.
- רושמים את
ההוצאות ב "רישום הוצאה חדשה" (לשונית 'הנה"ח').
חלק מתהליך הרישום הוא בחירה בסוג ההוצאה
כאשר אחוז ההכרה במע"מ מתבצע באופן אוטומטי.
וזהו!!!
אחרי רישום חשבוניות ההכנסה
וחשבוניות ההוצאות נגמרה העבודה:
* ספר תקבולים ותשלומים - מופק אוטומטית.
* דוח מע"מ – מופק אוטומטית.
* דוח מקדמות מס הכנסה - מופק אוטומטית.
ועוד שפע של דוחות אחרים יכולים
להיות מופקים בלחיצת כפתור.
|
|
|
2
|
היתרונות בניהול חשבונות באופן עצמאי:
|
|
|
|
- חיסכון כספי ניכר.
ניהול חשבונות אצל מנהל חשבונות או רואה חשבון עלותו בין 200
₪ ל 400 ₪ לחודש. במידה ואתה מנהל את חשבונותיך באופן עצמאי אתה יכול לחסוך בין 2,000
ל 4,000 ₪ לשנה.
- אצבע על הדופק.
מי שמנהל את חשבונותיו "מרגיש" את תנועת הכספים
(הוצאות והכנסות) באופן הרבה יותר מדויק ובלתי אמצעי, יותר מבעל עסק אשר מפקיד את הצד
הכספי בידי אחרים ומעודכן אחת לחודשיים (ולעיתים גם זה לא).
- טעויות שמבוצעות בידי
אנשי מקצוע שמטפלים במאות לקוחות.
טעויות קורות ואי אפשר להימנע מכך. יחד עם זאת, כאשר
משרד להנהלת חשבונות עובד בלחץ גדול (וזה בדיוק מה שקורה במועדי התשלום למס ההכנסה
ולמע"מ) הסיכוי לטעות גדול יותר.
כמו כן המחויבות של משרד גדול עם הרבה עובדים הוא
בדרך כלל ל "שורה התחתונה" (סיום טיפול וניקוי השולחן) ולא לטובת בעל העסק ולאינטרסים
שלו.
|
|
|
3
|
מה זה בכלל הנהלת חשבונות?
|
|
|
|
כאשר מדברים על הנהלת חשבונות מדברים בעיקר על הנקודות הבאות:
- רישום של הכנסות והוצאות
על פי החוק – ספר תקבולים ותשלומים.
- הפקת חשבוניות ללקוחות.
- דיווח דו חודשי על מקדמות מס הכנסה.
- דיווח דו חודשי על דוח מע"מ.
- דוח שנתי.
ראה מדריך פעולות שגרתיות שבעל עסק מבצע.
|
|
|
4
|
הכנסות והוצאות של העסק – שני רכיבי הבסיס:
כל הסיפור של נושא הנהלת החשבונות נעוץ ביסודו בשני ביטויים:
- הכנסות.
ההכנסות של העסק באות לידי ביטוי בחשבוניות שהעסק הפיק ללקוחות שלו.
- הוצאות.
ההוצאות של העסק באות לידי ביטוי בחשבוניות שהעסק קיבל מהלקוחות שלו.
הנהלת החשבונות של העסק תפקידה לתעד את שני הרכיבים האלה, וליצור מאזן של רווח או הפסד
שעל פיו יתבצעו לבסוף הדיווחים והתשלומים (או ההחזרים) מהמדינה.
|
|
|
|
5
|
הנהלת חשבונות הלכה ולמעשה:
בכדי לבצע את הנהלת החשבונות למעשה, בעל עסק נזקק לביצוע את הפעולות הבאות:
- הפקת חשבוניות ללקוחות שלו, ורישום של החשבוניות.
- קבלת חשבוניות מהספקים שלו ורישום של החשבוניות.
תהליך רישום החשבוניות של הספקים הוא לא פשוט וטריוויאלי כמו תהליך רישום החשבוניות
ללקוחות. את החשבוניות יש לסווג על פי סוג ההוצאה, לדוגמא הוצאות רכב, או הוצאות משרד
וכדומה. כל סיווג שכזה מסייע בעיבוד המידע (זאת אומרת דוחות על פי חתכים) ויותר חשוב
מאפשר הכרה משתנה של ההוצאה על פי החוקים במדינה (גם לצורכי מע"מ וגם לצרכי מס הכנסה).
עיין ב אינדקס הוצאות מוכרות וב
מדריך להוצאות מוכרות על מנת ללמוד יותר על הנושא.
-
הפחתה של המע"מ ששילם בעל העסק (חשבוניות של ספקים) מהמע"מ שקיבל בעל העסק (החשבוניות שהפיק ללקוחות שלו) = דוח מע"מ.
- הפחתה של ההוצאות מההכנסות = רווח של העסק (כפול) אחוז מקדמות = מקדמות מס הכנסה.
|
|
|
|
6
|
המאמר נותן מענה על השאלות הבאות:
|
|
|
|
מה זה הנהלת חשבונות? איך עושים הנהלת חשבונות לבד? מהם היתרונות של ביצוע הנה"ח באופן
עצמאי? איך תוכנת פלקס (הנהלת חשבונות באינטרנט) מאפשרת לעשות הנהלת חשבונות באופן
עצמאי?
|
|