|
בעל עסק יחיד שנוהג לשלם את המקדמות שלו (לא השתתפות המעביד בביטוח של השכירים) לביטוח לאומי באמצעות ח-ן הבנק של העסק-האם זוהי הוצאה הקשורה לעסק ונכון להשתמש בכרטיס מיוחד לצורך כך- "מקדמות לביטוח לאומי-חו"ז" או שזו נחשבת כמו משיכת בעלים וצריך לחייב כרטיס של חו"ז בעל העסק?דניאל • יום שלישי, 13 אפריל 2010, 19:48 |
דניאל שלום מומלץ לרשום את התשלומים לצורך מעקב. זוהי לא הוצאה רגילה. את ההוצאה דורשים באמצעות האישור השנתי על תשלומים שביטוח לאומי מפיקים בשנה לאחר מכן , בדרך כלל נמצא בעמוד 7 או 8 בפנקס התשלומים של ביטוח לאומי לשנה העוקבת. את הסכום יש לרשום בשדה 030 שבדוח השנתי. בהצלחה רודדרואה חשבון • יום ראשון, 18 אפריל 2010, 10:16 |
תודה על המענה אבל אני רוצה לוודא שהבנתי נכון- אם אני יודע שחלק או כל התשלום לביטוח לאומי בשנה מסוימת מוכר לצורך קיזוז מחישוב מס ההכנסה לבעל העסק הוא בסופו של דבר כן ירשם בהנה"ח של העסק? ואם כן- זו בעצם הוצאה של השנה שחלפה שמותר לרשום רק בשנה הנוכחית? דניאל • יום ראשון, 18 אפריל 2010, 20:05 |
רישום התשלומים מתבצע במהלך השנה בו הם משולמים. ההוצאה נדרשת בחלקה רק על תשלומי הביטוח הלאומי ללא החלק של מס בריאות. תהליך דרישת ההוצאה הוא כפי שכתבתי בדוח השנתי שמוגש בשנה שלאחר מכן בגין השנה שקדמה, ונרשם כניכוי מההכנסה בשדה 030 בטופס של מס הכנסה. אחוז ההוצאה הנלקח בחשבון מסך התשלומים ללא מס בריאות הוא 52% ולא 100%. הרישום בטופס הינו 100% מהתשלום לביטוח לאומי בלבד.
קלימיאן בני, המנהל המקצועי של הפורום • רודד ריינגולד • יום ראשון, 18 אפריל 2010, 21:59 |
|
|
לחץ כאן להוסיף תגובה
|
|
|
|
|
[הפורום מוגש As Is כשירות לציבור - על פי הצורך יש לקבל ייעוץ פרטני/אישי פנים מול
פנים - תקנון] |
|
|
|
|

|
|