שלום!
משנת 2001 עבדתי ב2 מקומות. נודע לי שאני יכול לעשות תיאום לדמי הביטוח ולקבל החזר. פניתי לביטוח לאומי עם כל טופסי 106 של כל השנים והם הודיעו לי שלא אוכל לקבל החזר על שנים 2001-2002 עקב התיישנות ועל שאר השנים אני צריך להביא טופסי 101 ממקומות העבודה. במקומות העבודה נאמר לי שטופסי 101 הם רק לעידכון פרטים של העובד. פניתי שוב לביטוח לאומי ושלחתי להם את כל תאומי המס שעשיתי בשנים אלו אך הם עומדים על כך שהם צריכים את טופסי 101.
שאלותי הם: האם כוונתם לטופסי 101 שכל עובד מתבקש למלא בתחילת שנה? טפסים אלו לא מילאתי כי הגשתי כל שנה תאום מס ממס הכנסה. מה ניתן לעשות כשאין את הטפסים האלו?
האם לא מחובת ביטוח לאומי לעדכן את האזרח על זכויותיו לפני שחלה התיישנות, הרי כל הנתונים נימצאים אצלם?
האם זה נכון שחלה התיישנות על שנים אלו והאם ניתן לערער על כך?
תודה ויום טוב!
שלומי • יום רביעי, 07 אוקטובר 2009, 08:48 |
שלומי שלום למס הכנסה יש התיישנות של שש שנים אני מעריך כי גם לביטוח לאומי יש את ההתיישנות הנ"ל. אם כי הפוך זה לא. לגבי טפסי 101 יתכן והם מתכוונים לפירוט שכר לפי חודשים המופיע גם הוא בחלק ב' ממוחשב של טופס 101. לדעתי ניתן להציג להם גם תלושים במקום של כל החודשים. בהצלחה רודדקלימיאן בני, המנהל המקצועי של הפורום • רודד ריינגולד, רו"ח • יום ראשון, 11 אוקטובר 2009, 20:36 |