שלום רב. אני שכיר ואשתי עצמאית העובדת בחדר מדירת 4 החדרים שרכשנו בתאריך 26.8.15 (חתימת החוזה) ועוסקת בשיווק ויעוץ לעסקים. במהלך ניהול החשבונות עלו מספר שאלות ואשמח למענה.
הוצאות רכב: 1) ברשותי (שכיר) 2 רכבים פרטיים אשר אחד משמש את אישתי (העצמאית), האם נוכל לנכות הוצאות הרכב בו היא משתמשת כולל עלות ביטוחים, רישוי רכב, טיפולים,דלק ופחת? (45% כמובן) 2) האם עלי למלא תצהיר המתיר לה להשתמש ברכב? 3) אם נבחר לנכות פחת על הרכב (15%), כאשר נמכור אותו נצטרך להצהיר על התקבול כהכנסה? במידה ולא, האם יש שיקול אחר שעל פיו לא כדאי לנכות פחת הרכב? 4) האם יש צורך לבצע רישום הקילומטרים של הרכב? איפה זה מתבצע? 5) על ביטוח/רישוי המשולם במהלך השנה ניתן להתחשב כאילו היה על כל השנה או שיש לחשב את החלק היחסי לפי חודשים? שונות: 6) האם ניתן לנכות תשלומים לקרן פנסיה והשתלמות? באיזה שיעור? 7) מכיוון שהדירה בבעלותינו, אנו מתכוונים לנכות את תשלומי הריבית ופחת. האם לחישוב הוצאות אלו מספיק להתחייחס לחדר כ 25% מהדירה או שיש לחשב את החלק היחסי מגודלה במ"ר? 8) כאמור, חתמנו על חוזה הדירה ב 26.8.15 אך קיבלנו המפתח ב 01.3.16, על פי איזה תאריך מבצעים את חישוב הפחת? 9) עוד לגבי הפחת על הדירה, האם יש להשתמש במקדם של 80% או להתחשב בשמאות ללא הקרקע? 10) כמו בשאלה עם פחת הרכב, האם יש שיקול שעל פיו לא כדאי לנכות את החלק היחסי של פחת הדירה?
אני מודה מקרב לב על כל מענה שיתקבל ממכם תודה וסליחה על החפירה (:אור • שבת, 19 אוגוסט 2017, 18:21 |