|
שלום רב, תיקנתי את הרכב שלי במוסך הסדר ששלחה אותי חברת הביטוח שלי. שילמתי 995 ש"ח השתתפות עצמי + 383 מע"מ ( שהוא 2/3 מסכום המע"מ של כל עלות התיקון, כמעט 3000 ש"ח). שאלתי היא - איך אני מכניסה הוצאה זו לעסק. החשבונית היחידה שנמצאת בידי היא חשבונית על כל סכום התיקון, אולם בפועל לא שילמתי את מלוא הסכום אלא רק השתתפות עצמית + מע"מ בגובה 2/3 מסכום התיקון המלא. בחברת הביטוח אמרו לי להכניס את מלוא סכום התיקון להוצאות. גם אם אני לא רוצה לעשות כך ואני רוצה להכניס רק את מה ששילמתי - הרי שאין לי חשבונית המעדה על התשלום הזה, אלא רק קבלה. אשמח לעצה. תודה מלימלי • יום חמישי, 08 ינואר 2015, 22:35 |
מלי שלום רב, זה תלוי בסוג הנה"ח שאת מנהלת. בהנה"ח דו-צדית רושמים הוצאה כרגיל ח- החזקת רכב ח- מע"מ תשומות ז- חברת ביטוח- סכום שלא שולם ז- תשלום- 1378 לאחר מכן מקטינים את ההוצאה בסכום ההחזר ח- חברת ביטוח ז- החזקת רכב
כמובן אפשר לרשום את התנועות בכל צורה שתיתן את התוצאה הזאת (ניתן גם כנגד הפרש מתאימה).
בהנה"ח חד-צדית פשוט רושמים את התשלום.קדם חי • יום חמישי, 08 ינואר 2015, 23:17 |
סליחה שלא ציינתי, אני מנהלת הנהלת חשבונות חד צידית, העניין הוא שלפי מה שידוע לי אני לא יכולה לרשום הוצאה בלי שתהיה לי אסמכתא לכך והאסמכתא היחידה שיש לי היא חשבונית על התיקון המלא שזה כאמור לא מה ששילמתימלי • שבת, 10 ינואר 2015, 11:37 |
זה לא לגמרי מדויק. בהנה"ח חד-צדית כשמנהלים רק תקבולים ותשלומים אז רושמים רק תקבולים ותשלומים ולא הוצאות והכנסות.קדם חי • שבת, 10 ינואר 2015, 13:41 |
|
|
לחץ כאן להוסיף תגובה
|
|
|
|
|
[הפורום מוגש As Is כשירות לציבור - על פי הצורך יש לקבל ייעוץ פרטני/אישי פנים מול
פנים - תקנון] |
|
|
|
|

|
|