שלום רב ותודה שאתם כאן :) שמי מרים, אני מנה"ח מ-2004 עם הפסקות באמצע. ברוך השם זכיתי ואני עובדת כ-3 שנים במקום מסודר כמנה"ח יחידה ומגישה מאזן. בעקבות עבודה קטנה שחברה ביקשה ממני לסייע לה החלטתי "לעלות על הגל" ולפתוח תיק ע.מ ולנסות להתחיל להתפתח גם בצד העצמאי (במקביל לעבודתי כשכירה). פתאום גיליתי כמה אני לא יודעת.. בעניין עבודה עצמאית. א-התנהלות שלי כעסק מול המוסדות. למשל: האם אני אמורה לנכות מס לספקים כע.מורשה אומנם (כמנה"ח) אך מחזור מזערי מאד (לדעתי לא יותר מ4000 לשנה)? ב-מבחינת אופן העבודה מול הלקוחות. מה השירותים שהם מצפים שאתן להם? אופן הגשת החומר (כל חודש/שלושה?) אשמח א- לקצת מידע וטיפים. ב-לדעת היכן אוכל לקרוא ולקבל מענה לשאלות בנוגע לעבודה של מנה"ח עצמאית. במיוחד בנוגע לעבודה מול לקוחות שהם עוסק פטור/זעיר..? האם מגישים מאזן או שזה רק דו"ח שנתי למ"ה ומע"מ ותשלומים לב.ל? התשלומים לב.ל הם חודשיים או ד-חודשיים? מ.. וכל דבר נוסף שאמורה לדעת. אה.. אשמח גם לדעת האם ניתן לעבוד בעסקים כעצמאית ואיך זה עובד מבחינת השכר. יום נפלא וישר כח.מרים • יום שני, 24 נובמבר 2014, 10:22 |