שלום, לאחרונה נתקלתי במצב שהטיפול בו לא ברור לי ואני מבקש להבין את ההיגיון מאחוריו :
1. הסוגיה - חברה יוצאת ליום כיף, ורוכשת כרטיס לכל אחד מעובדיה, עלות הכרטיס הוצאה. 2. ברגע האחרון אחד העובדים מודיע כי לא יגיע ליום הכיף. 3. החברה עדיין מחויבת בעלות הכרטיס לעובד, אך כאמור אף אחד לא נהנה ממנו. 4. החברה הכניסה לעובד לתלוש שווי של יום הכיף,ובנוסף הוסיפה למשכורת גילום שווי של המס על מנת שהנטו של העובד לא ינזק. 5. הנימוק של החברה - אם לא נעשה זאת, ההוצאה לא תוכר. 6. הליקוי לדעתי - ראשית, מדובר במצב בו החברה רושמת בתלוש אירוע שלא קרה בפועל, כלומר העובד לא יצא ליום הכיף. טענת החברה שהכרטיס נרכש לעובד וזה שהוא לא יצא, לא באשמתה נכונה, אך עדיין העובד לא יצא ועל כן אני לא רואה סיבה לרשום בתלוש דבר שלא אירע. 7. נקודת מבט החברה מובנת, שהרי היא זכאית לקיזוז הסכום כהוצאה. 8. לטעמי, לא צריך לגלם בתלוש של העובד שום דבר, אלא החברה צריכה לדרוש את הסכום ששלמה בפועל כהוצאה מוכרת למס, בדיוק כפי שהוצאת השכר מוכרת. 9. במידה ואני טועה, אבקש הפניה לחוק ולתקנות אשר מבהירה את הטעות שלי.
תודה, דניאלדניאל • יום שלישי, 05 יולי 2011, 13:18 |
דניאל שלום אתה נכנס כאן לפינה שהיא בתחום האפור. ניתן לראות זאת בשנים אופנים כפי שציינת. בהצלחה רודדרודד ריינגולד, רו"ח • שבת, 30 יולי 2011, 16:06 |
|